Header Image

Alain Dujardin

Creative Director / Partner at Greenberry
Alain Dujardin

100 jaar eenvoud: de invloed van De Stijl op digital design (NED)
In 2017 is het 100 jaar geleden dat de Nederlandse kunstbeweging De Stijl is gestart. Dat wordt gevierd met het themajaar Mondriaan tot Dutch Design. 100 jaar De Stijl. 100 jaar innovatie. Tot de dag van vandaag heeft De Stijl grote invloed op kunst, architectuur en productontwerp. Maar zien we die invloed van De Stijl ook terug in het hedendaagse, met name digitaal ontwerp? En wat kunnen digitale ontwerpers leren van de leden van De Stijl? In zijn presentatie verkent Alain de invloed van De Stijl op digital design.

Bio: Alain Dujardin is creatief directeur van Greenberry en gastdocent aan de HKU. Alain werkte meer dan 15 jaar als creative director bij de internationale bureaus Framfab, Agency.com (TBWA\) en Lost Boys (DigitasLBi). In 2011 sloot hij zich aan als partner bij innovatie- en designbureau Greenberry, waar hij werkt voor merken als Zilveren Kruis, Nespresso en KRO-NCRV.

 

100 years of simplicity: the influence of De Stijl on digital design (DUTCH)
In 2017 it’s exactly 100 years ago when Dutch art movement De Stijl was founded. This is celebrated within the Mondriaan to Dutch Design theme. 100 years of De Stijl. 100 years of innovation. To the present day, De Stijl has influenced art, architecture and product design. But can we also recognize the influence of De Stijl into present design, especially in digital design? And what can digital designers learn from De Stijl desciples? During his presentation, Alain explores the influence of De Stijl on digital design.

Bio: Alain Dujardin is creative director of Greenberrry and HKU lecturer. For more than 15 years Alain has worked for international agencies Framfab, Agency.com (TBWA\) en Lost Boys (DigitasLBi) as a creative director. In 2011 he joined innovation and design agency Greenberry as a partner, where he works for brands like Zilveren Kruis, Nespresso and KRO-NCRV.